Popular Posts

Thursday, January 20, 2011

tEntANg rUmPUt yAng pAling IndAh..





suatu Hari di sekolah,

 Seorang murid bertanya kepada guru
 “Cikgu, bagaimana kita nak tahu yang pasangan yang kita pilih adalah yang terbaik ?”




Kemudian guru terbabit menyuruh anak muridnya ke padang, “Ok, sekarang kamu pergi cari rumput yang paling sempurna tapi kamu tidak boleh berundur ke belakang”
Selepas itu murid terbabit berjumpa dengan guru dengan tidak membawa sebarang rumput.
“Saya tidak jumpa rumput yang terbaik, apabila saya pilih nampak  satu rumput saya rasa di hadapan sana ada lebih banyak yang terbaik tetapi bila saya ke depan saya rasa yang sebelumnya lebih baik tetapi saya tidak boleh berpatah balik ke belakang”.
Maksudnya, menerima seadanya pasangan anda jika dia benar-benar menyintai dirimu. Jangan kita mengharapkan yang lebih baik tetapi akhirnya kita kecewa dan menyesal dengan tindakan kita.
Tapi kalau anda terasa pasangan anda sekarang memang hampeh buat apa tunggu lagi… icon wink Menyintai Bukan Bermakna Memiliki
Cinta yang tak berbalas itu mengecewakan, Putus cinta itu lebih menyeksakan.
Jadi apa yang seronok dalam sebuah percintaan??.

No comments:

Post a Comment